Online jelenlét forgalom nélkül? Az maga a kudarc!

Keresőoptimalizálás

Sok vállalkozó számára már az is mérföldkő, amikor végre elkészül a saját weboldala. Hónapok tervezése, tartalomgyártása, grafikai munka és technikai beállítások után végre él a honlap. Joggal jön az öröm és a várakozás: mostantól özönleni fognak a megkeresések. Aztán telnek a napok, hetek – és semmi. A statisztikák szerint minimális a látogatottság, az emberek nem kattintanak, nem érdeklődnek. Ekkor szembesül sok vállalkozás azzal a kellemetlen igazsággal, hogy egy honlap puszta létezése nem elég.

Az internet ma már nemcsak információforrás, hanem versenytér. Aki nem jelenik meg a keresőkben, az gyakorlatilag nem is létezik az online világban. És itt jön képbe az, amiről sokan még mindig nem hallottak eleget: a linképítés. Ez az egyik leghatékonyabb eszköz arra, hogy egy weboldal ne csak „ott legyen” az interneten, hanem meg is találják azt. A linképítés során más, releváns és hiteles weboldalakon elhelyezett hivatkozások mutatnak a te honlapodra – ezek pedig a keresőmotorok számára értékes jelek: ez az oldal fontos, tartalmas, érdemes előrébb sorolni.

Bár sokan tartanak tőle, a linképítés ár általában eltörpül amellett, hogy mennyi új ügyfelet és megrendelést hozhat hosszú távon. Ez nem az a típusú költség, ami nyomtalanul eltűnik, hanem inkább egyfajta tudatos befektetés. Aki okosan használja, az nemcsak előrébb kerül a találati listákon, hanem komoly előnyt is szerezhet a konkurenciával szemben.

Egy weboldal ma már nem státuszszimbólum, hanem kommunikációs csatorna. De csak akkor működik, ha valóban van, aki hallja az üzeneted. És ehhez kell a linképítés – ami nemcsak jó döntés, hanem az egyik legkifizetődőbb is.

Megosztás